Autor Tema: Developer's diary  (Leído 38493 veces)

0 Usuarios y 1 Visitante están viendo este tema.

Conectado SplinterGU

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 12440
  • Karma: 366
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Developer's diary
« en: Octubre 18, 2008, 05:05:31 pm »
Wip 14, Linux/Win32

Core:

- args fix, now argc (argument count) say count of argv... and argv[0] is dcbname in not stub version, and executable name in stub version.

Modules:

- Several casts
- Add some includes
- Indent
- Some pointers size fix
- Remove unused vars
- Fix in use of grlib_destroy when error creation.
- Somes casts in palette module
- Linux port of libvideo
- Load map functions return 0 on fail
- Split MAGIC used in fpg/map/pal to MAGIC of 7 bytes and 1 byte for version
Download Lastest BennuGD Release: http://www.bennugd.org/node/2

Conectado SplinterGU

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 12440
  • Karma: 366
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #1 en: Octubre 19, 2008, 04:54:53 pm »
- new set_window_pos, get_window_pos and get_window_size functions
- GET_WINDOW_SIZE now difference between window size and client area
- GET_DESKTOP_SIZE added
- Linux Port (need tested)
Download Lastest BennuGD Release: http://www.bennugd.org/node/2

Conectado SplinterGU

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 12440
  • Karma: 366
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #2 en: Octubre 24, 2008, 02:38:24 pm »
- Prohibit unload font 0
- Fix controls points + mirrors + angle
- Check if graph exist on gr_save_png
- Fix on 32 bits collision
- Fix on 32 bits blits
Download Lastest BennuGD Release: http://www.bennugd.org/node/2

Conectado blostec

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 740
  • Karma: 20
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #3 en: Octubre 25, 2008, 12:55:11 am »
Greats improvements, you never stop.  :D

Conectado SplinterGU

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 12440
  • Karma: 366
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #4 en: Octubre 25, 2008, 10:28:41 pm »
- mod_debug added! with some improvements... ;)

I forget...

- Spanish runtime error translated to English
« última modificación: Octubre 26, 2008, 05:25:03 am por SplinterGU »
Download Lastest BennuGD Release: http://www.bennugd.org/node/2

Conectado SplinterGU

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 12440
  • Karma: 366
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #5 en: Octubre 26, 2008, 08:42:51 am »
- Linux Port
- Fixes on mod_wm, linux

Wip 15 uploaded...
Download Lastest BennuGD Release: http://www.bennugd.org/node/2

Desconectado Sandman

  • Sr. Member
  • ****
  • Mensajes: 298
  • Karma: 48
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #6 en: Octubre 26, 2008, 01:00:07 pm »
Good to have the debugger back, I missed it. :)
-- Sandman

Conectado SplinterGU

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 12440
  • Karma: 366
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #7 en: Octubre 26, 2008, 03:03:44 pm »
- Some debug fixes

WIP15a uploaded!
« última modificación: Octubre 26, 2008, 03:25:30 pm por SplinterGU »
Download Lastest BennuGD Release: http://www.bennugd.org/node/2

Conectado SplinterGU

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 12440
  • Karma: 366
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #8 en: Octubre 28, 2008, 05:40:39 pm »
- Debugger's new appearance
- New characters added to debug's system font
- New debug's functions: breakall, breakalltypes, deleteall, deletealltypes, go, nextframe, nextproc.
- Process list in brief mode
- Process browse window, by id or by type, allowing to set/remove breakpoints, inspect his variables, etc...
- Palete fix on 8 bits fpg save
- Mirror fix on angle = 0
- Several module's dependencies added
- SDL_Initializations on some modules
- Debug info add at loading modules in runtime...
- English messages in compiler
Download Lastest BennuGD Release: http://www.bennugd.org/node/2

Conectado SplinterGU

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 12440
  • Karma: 366
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #9 en: Octubre 28, 2008, 07:33:01 pm »
Wip 15b uploaded...
Download Lastest BennuGD Release: http://www.bennugd.org/node/2

Desconectado Sandman

  • Sr. Member
  • ****
  • Mensajes: 298
  • Karma: 48
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #10 en: Octubre 29, 2008, 11:13:45 am »
Looks fantastic. Great functionality.
-- Sandman

Desconectado Sandman

  • Sr. Member
  • ****
  • Mensajes: 298
  • Karma: 48
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #11 en: Noviembre 06, 2008, 04:52:26 am »
Think I got two bugs:

- seems the console fails in 8bit mode
- STRINGS command in console doesn't display any strings
-- Sandman

Conectado SplinterGU

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 12440
  • Karma: 366
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #12 en: Noviembre 06, 2008, 06:09:01 am »
Think I got two bugs:

- seems the console fails in 8bit mode
- STRINGS command in console doesn't display any strings

- 8 bits mode... already fixed two days ago... (I need upload new version...)
- At this moment, STRING only stdout output...
Download Lastest BennuGD Release: http://www.bennugd.org/node/2

Desconectado Sandman

  • Sr. Member
  • ****
  • Mensajes: 298
  • Karma: 48
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #13 en: Noviembre 06, 2008, 08:18:45 am »
Okay cool.

Another thing:
Código: [Seleccionar]
#define func() i

process main()
private
int i;
begin
i = func();
end

gives:
Código: [Seleccionar]
macro.prg:7: error: Incorrect number of parameters. Function: FUNC MinParams: -1. ("(")
-- Sandman

Desconectado HaCkZJuaNN

  • Full Member
  • ***
  • Mensajes: 179
  • Karma: 5
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: Developer's diary
« Respuesta #14 en: Noviembre 06, 2008, 09:03:38 am »
You cannot use () on #defines, i think thats the problem with that.