Autor Tema: YETI3D PRO engine DLL  (Leído 7891 veces)

0 Usuarios y 1 Visitante están viendo este tema.

Desconectado l1nk3rn3l

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 1887
  • Karma: 252
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
« última modificación: Septiembre 07, 2017, 01:51:52 pm por l1nk3rn3l »

Desconectado BlackCurtain

  • Full Member
  • ***
  • Mensajes: 187
  • Karma: 9
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
    • Black Curtain Studio
Re: YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #1 en: Agosto 05, 2011, 03:52:11 am »
Thanks a lot  :) Maybe you can add some info about how collisions work?

Desconectado l1nk3rn3l

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 1887
  • Karma: 252
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #2 en: Agosto 05, 2011, 06:24:26 am »
Collisions is implemented but not ready..

instead use this formula to calculate distance in 2 points

Desconectado BlackCurtain

  • Full Member
  • ***
  • Mensajes: 187
  • Karma: 9
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
    • Black Curtain Studio
Re: YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #3 en: Agosto 05, 2011, 07:34:36 am »
Collisions is implemented but not ready..

instead use this formula to calculate distance in 2 points

Thanks :)

Desconectado laghengar

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 642
  • Karma: 8
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #4 en: Agosto 06, 2011, 07:19:27 am »
Pero, esa fórmula no está mal? supongo que se habrá entendido que si XD, pero me llamado la atención que se ponga puntons A y B, y luego en la fórmula se ponga X2, X1, Y2, Y1, cuando deberían ser BX, AX, BY, AY. En fin. Espero que no haya habido confución, y creo que no. Pero por si acaso.... XD
!!!Blender Blender Blender yuhuuuuuuu¡¡¡ novato o_O

Desconectado josebita

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 4038
  • Karma: 257
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
    • BennuGD Mobile Worklog
Re: YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #5 en: Agosto 06, 2011, 06:20:31 pm »
Pero, esa fórmula no está mal? supongo que se habrá entendido que si XD, pero me llamado la atención que se ponga puntons A y B, y luego en la fórmula se ponga X2, X1, Y2, Y1, cuando deberían ser BX, AX, BY, AY. En fin. Espero que no haya habido confución, y creo que no. Pero por si acaso.... XD
English, please!

Anyway, it's just a matter of notation.

Desconectado Imerion

  • Jr. Member
  • **
  • Mensajes: 69
  • Karma: 3
    • Ver Perfil
Re: YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #6 en: Agosto 07, 2011, 12:42:07 pm »
This engine looks really nice! I have been looking at it for a while, but wasn't sure if it was finished enough for use. After trying it, it seems to be, at least very soon. :)

Two questions, to anyone who happens to know :
Will there be a Linux version? And is there any possibility of adding OpenGL-rendering, so texture filtering and such could be used?
Try my games : Neotron Games

Desconectado l1nk3rn3l

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 1887
  • Karma: 252
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re: YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #7 en: Agosto 07, 2011, 03:51:35 pm »


there any possibility of adding OpenGL-rendering?
is current available, but not included in beta version...   instead use Bennu3d DLL
included in forum (D3D, OpenGL  - use hardware GPU )


Will there be a Linux version?
 source code is available and is, 100% portable (you can port it)


texture filtering?
http://en.wikipedia.org/wiki/Texture_filtering
is possible but if time is available, but this kill performance....  >:(







Desconectado Imerion

  • Jr. Member
  • **
  • Mensajes: 69
  • Karma: 3
    • Ver Perfil
Re: YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #8 en: Agosto 09, 2011, 10:51:15 am »
I see! Sounds great! I'll try compiling it myself then.

If it's complicated and slow, texture filtering is probably not necessary. I thought that perhaps OpenGL rendering could make it fast enough. Should be possible to make great looking games without it too though.
Try my games : Neotron Games

Desconectado BlackCurtain

  • Full Member
  • ***
  • Mensajes: 187
  • Karma: 9
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
    • Black Curtain Studio
Re:YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #9 en: Febrero 16, 2012, 04:56:12 am »
Any news on when the docs will be updated?

Desconectado l1nk3rn3l

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 1887
  • Karma: 252
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re:YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #10 en: Febrero 16, 2012, 08:54:05 pm »
the last version includes a PDF doc

Desconectado BlackCurtain

  • Full Member
  • ***
  • Mensajes: 187
  • Karma: 9
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
    • Black Curtain Studio
Re:YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #11 en: Febrero 17, 2012, 02:09:30 am »
the last version includes a PDF doc
I had missed that, thanks a bunch  :D

Desconectado l1nk3rn3l

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 1887
  • Karma: 252
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re:YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #12 en: Agosto 24, 2017, 07:31:01 am »
 ;D


New HD resolutions available...

https://sourceforge.net/projects/coldev/files/Yeti3D%2B%2B/

640x480
800x600
1024x768
1280x720


Desconectado Breadcaster

  • Newbie
  • *
  • Mensajes: 38
  • Karma: 2
    • Ver Perfil
Re:YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #13 en: Agosto 25, 2017, 04:59:33 am »
Fantastic, thanks! Will try this soon.

Does this mean that Yeti3D is still recieving updates as a project?

Desconectado l1nk3rn3l

  • Hero Member
  • *****
  • Mensajes: 1887
  • Karma: 252
  • Sexo: Masculino
    • Ver Perfil
Re:YETI3D PRO engine DLL
« Respuesta #14 en: Septiembre 07, 2017, 01:50:20 pm »
New :

+ Md2 viewer / exporter updated , now support models with 10.000 triangles max, and other features.
+ New mini example sunic
+ minor bug fixes...

Low poly model: max 1000 ~ 2000 triangles (DC and PS2)

Sonic model haves 7000 triangles, in this example..



Download
https://sourceforge.net/projects/coldev/files/Yeti3D%2B%2B/
 
New MD2 models available..
https://sourceforge.net/projects/coldev/files/MediaResources/